Matilda Ahdrian

Nusa Penida - vad tyckte jag?
Nusa Penida, vilket ställe. Fortfarande oupptäckt och det kädnes så häftigt att få vara där innan det är helt utvecklat och det är såpass lite turister. Snart kommer som sagt vägarna att asfalteras på hela ön vilket kommer göra det mycket smidigare, snabbare och mindre smärtsamt att ta sig fram till platserna. Ni har redan fått se ställe för ställe och de ingår i de klassiska rutterna. Har man extra tid rekommenderar jag verkligen Atuh Beach. Kristallvatten, folktomt och det kändes verkligen som att man var på ett hemligt ställe. 
Vi bodde i supermysiga stugor, Batan Sabo Cottage, vilket är ett nyöppnat ställe, personalen var helt fantastisk och hjälpsamma. Som allt annat, en krokig väg för att ta sig dit, men snart är ju det inte ett problem längre. Åker man till Bali tycker jag verkligen Nusa Penida ska få ett besök! Funkar att ta en heldagsutflykt också om man har tid att klämma in det. 
från Atuh beach 
Broken Bridge
KleingKling (räcker att gå såhär långt, ner för berget är iiiiinte värt smärtan och svetten) 
Här är från KleingKling beach, väl nere för stupet till berg. Inga ordentliga trappsteg ner, så om man inte jättejättegärna vill ner till en strand där man inte kan bada (pga stora vågor och fullt med manter) så skulle jag hålla mig där uppe precis på berget. 
 
Angelica Wåhlin

Men wow, så vackert!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress