Matilda Ahdrian

MAJ 2018
Det var dags för de allra sista examinationerna i skolan, redan 3 maj fick vi sommarlov. Njöt av våra sista dagar i vår stad och med vår lägenhet. 
Hela hjärtat gör ju ont när vi behövde säga hej då till detta vardagslivet. 
(Mitt hår har ju hunnit bli hur långt som helst??). Singa from above, alltid svårslaget. 
trion som levt dygnet runt ihop vääldigt länge. 
 packade väskorna och ställde de i förrådet. Handbagage och det blev dags för semester i Thailand. Lilla lilla ön Koh Lipe. Magisk känsla att komma in med longtail-båten från den stora färjan, mötas av värmen på nytt, det blåa vattnet och stranden som väntade på oss. 
 hotellet, återigen en fullträff. Frukost här varje dag. Best thing ever. 
 solnedgång på andra sidan ön.
 glida runt på en paddle board om dagarna
 eller traska fram och tillbaka och läsa min bok. Dagarna var inte jobbigare än så. Fick äta mängder av bananpannkaka, fruktshakes och god mat. Tack Thailand för en fantastiskt avslutande semestervecka. 
 Färjan mellan Thailand och Malaysia, fick äran att komma upp på däck, istället för att sitta instängda där nere i mörkret. Så häftigt när det är så galet öppet hav, någonstans mellan Thailand och Malaysia. Vi tog en natt på Langkawi för att hinna med morgonflyget tillbaka till Singapore.
 De allra sista stunderna i staden. Kaffe med utsikt, absolut. 
 Varje stad har förevigats med minst en polaroid bild. Singapore har förståss fått några fler. Tack magiska stad för allt du gav oss. Ses snart igen. 
 Var ändå redo att åka hem, eftersom vi hade lämnat lägenheten var det inte samma "hemma" längre. Kändes bra att komma till Sverige precis lagom tills att vädret blivit bra. Med den stabilaste solbrännan någonsin var det dags att börja resan hemåt, men den gjordes i hemlighet!

Dagen efter att jag landat kändes som julafton. Bara mamma och pappa visste om att jag skulle komma hem. Så hela dagen därpå var överasskningsdag. En efter en betade jag av och det var såååå kul. Här har jag tagit mina två första offer, dags för lunchdejt de inte anade! 
 Maj slutade inte där, det väntade bröllop!! Använt Evve som min bröllopsdejt, (snott henne från Jakob).
Finaste Helene och Oscar. Magiskt bröllop i sommarväder i slutet av maj. Wow. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress