Matilda Ahdrian

första dagarna hemma
Dagarna har gått i ett sen jag kom hem. Så kul att vara hemma och träffa alla, samtidigt att träffa alla människor försöka hålla sig vaken, extrem trötthet som främst slår till dagtid? 
Första morgonen vaknade jag åtminstone kl 6, en enda dag fick jag vara morgonpigg. Då var det fortfarande hemligt att jag var hemma så jag tog en morgonpromenad ner till havet, att andas frisk havsluft kändes så välbehövligt.
Fredagen gick som sagt åt till min överraskningsturné runt i staden, så galet roligt. 
Lördagen började vi med familjebrunch hemma på altanen, hade bett systrarnas kompisar "boka" de på förmiddagen så att de inte bokade upp sig på något annat. 
 Under eftermiddagen sprang jag fram och tillbaka på avenyn och sen vid slottskogen för att heja på vännerna som sprang. 
Sov hos Nico i hennes nya lägenhet och söndagen fick bli en solig dag innan det var dags för kyrka och få träffa människor igen. 
Igår var min första bara andas dag, jag sov länge, sov middag och såg ikapp de missade Robinson-avsnitten. Tror min kropp behövde det. Packade upp det sista ur väskan och packade om igen, nu sitter jag på tåget på väg ner till Halmstad och ska äntligen få träffa gänget där nere.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress