Matilda Ahdrian

MAGONT
Det var verkligen längesen jag hade ont i magen, har haft turen att slippa det på ett rätt bra tag. Vet ju om i bakhuvudet att jag har haft perioder med katastrof-ont, även efter operationen (varav två gånger ordentliga stopp i tarmen). Ikväll smög det sig på lite sakta och försiktigt, jag kunde dock inte definera vad det var som var fel, det var ont på ett sätt som jag känner igen men det var för längesen. Efter ett tag och jag märker att Gunnar får kämpa lite extra inser jag att det måste vara min falafell-lunch, kikärts-grejset är lite svårtsmält. Har inte haft problem med det innan, men min teori är att jag drack kaffe direkt efter lunchen vilket kansek gjorde det extra stabbigt? Inte vet jag hur det funkar inne i magen.

Min definition blev alltså förstadiet till ett stopp, eftersom det inte hunnit stoppa helt. Men det gjorde ont på vägen i processen. Har legat på golvet ett bra tag, masserat magen, vandrat fram och tillbaka och rört mig på olika sätt för att hjälpa magen att arbete. Gunnar har släppt ut en del luft och sakta men säkert har det släppt. Så skönt. Ovant att ha smärtan så, den gör en så handlingsförlamad, så har inte hunnit med så mycket ikväll. Men nu har det släppt och jag är så glad igen, ska äta försiktigt kommande dygnet bara, tror tarmen är lite känslig. Plötsligt tacksam igen för friheten det innebär att ha en fungerande och icke-smärtsam mage!
hej från golvet!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress