Matilda Ahdrian

tacofredag, känslig?
Tacos har varit måltiden dagen före en flödesomgång tidigare. Åt ju tacos i fredagskväll, och flödet va på natten. Undrar om det är något i tacosen jag kan reagera på ibland? Med tanke på hur ofta jag äter tacos så är det ju inte alltid, det har hänt två gånger i samband med tacos (på 5år), men bara intressant om det är någon fett-grej i där som kan sätta igång det...
 
Frida

Hej! Åh vågar man äta majs med stomi? Saknar tacos (för tycker bara det är gott om jag kan äta med majs i haha) är så himla rädd för stopp.. Fått stopp oavbrutet sedanmin stomioperation i feb, så tillslut insåg de att det inte blev så bra så blev omopererad för ca 2 veckor sedan pga flr trångt kring stomin och sedan dess kan jag äntligen äta igen men pga min tidigare rädsla för stopp o smärta osv så vet jag knappt vad jag kan/vågar äta :(

Svar: jag gillar ju inte vanlig majs så har inte testat. Men fick ett ordentligt stopp precis i början av nachos (eftersom det är majs), men vågar äta nachos nu ändå men är noga med att det inte blir för mycket och att tugga och dricka ordentligt. Vågar äta det mesta som man inte bör, men i lagom mängd! Förhoppningsvis vill din mage också samarbeta nu så kan du lära känna den vad som funkar och inte :)
Matilda Ahdrian

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress