Matilda Ahdrian

en natt utan avbrott
Klockan ringde och jag förstod inte att det var dags att gå upp. Djupt in i sömnen, som man bara kan vara efter flera timmar. Den förvirrade känslan när klockan ringer brukar inte finnas.
Oftast är jag beredd på den, även om jag alltid är trött.
Oftast har jag för någon eller några timmar sen gått tillbaka till sängen, räknat ut hur många timmar jag har kvar att sova, och för att njuta av de.
Oftast har jag med trötta steg gått till toan mellan 03 och 07 för att tömma påsen.
Oftast vaknar jag för att påsen är tung, eller på ren automatik. 
Oftast hinner jag inte somna tillräckligt djupt igen, jag vet att det snart är dags att gå upp. 
Inatt var det inte som oftast. Inatt sov jag hela vägen tills klockan ringde. H e l t  f a n t a s t i s k t. 
Att inte ha vaknat någon gång under natten på grund av stomin händer inte många gånger per år. De senaste 5 åren kan jag så gott som räkna de nätterna på fingarna. Därför vaknar jag i chock och lite lycka när det händer. 
 
Mamma

❤️😍❤️👍

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress