Matilda Ahdrian

POPCORN
Innan min stomi var jag en riktig popcorn-älskare, kunde äta en påse enkelt lite då och då. Var så sugen på popcorn-fredagen de hade på sjukhuset men eftersom jag fastade så sa de "du får det när du är frisk". Haken var att friskheten kom med stomi och med stomi får man knappt äta majs (=popcorn). Så att smälla i mig en hel påse popcorn har inte existerat i tanken på 4.5år. Jag har fått stopp av nachos och ändå äter jag de fortfarande, men mycket mer sparsamt och mer vältuggade. 
Igår iallafall, poppade jag min första popcorn-påse sen långt innan operationen. Så gott. Men också läskigt eftersom jag inte vet vart gränsen går på hur mycket jag kan äta. Åt väldigt stor del av påsen och blev lite orolig att det skulle sluta illa. Så masserade magen lite granna och det gick bra!! Ingenting hände. 
Popcorn är dock en sak som inte riktigt är "värd" det längre, inte värd att äta så mycket av med risk för stopp (vilket ingenting är). Så det kommer bara få vara gott i små mängder lite då och då!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress