Matilda Ahdrian

ensamtid
En sak jag insett/lärt mig under de här månaderna, hur mycket jag faktiskt trivs i att ha egentid, traska runt ensam på gatorna. Turista själv har jag inga problem med, trots att jag trodde det skulle vara konstigt innan. Men jag njuter faktiskt av det, bara mig själv att hålla ordning på, gör det jag känner för, behöver inte vara social mer än nödvändigt. Haha vad har hänt med min sociala sida? Självklart älskar jag att få omringas av massa människor också.
Men jag har verkligen trivts i att gå ut på gatorna, åka iväg till ställen på egen hand här! Utan att behöva planera vad som ska göras utan göra det som faller in på vägen. Det har inte varit några konstigheter i att äta lunch ensam (tillskillnad mot Sverige där man känner sig uttittad då), fika ensam, ingenting. TACK New York för att få upptäcka just denna staden! Ändå rätt skönt att kunna trivas på egen hand också!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress