Matilda Ahdrian

Militärens övningsfält
Ett stort moment som ingår i vår kurs Ledning av människor är ULF - utmanande ledarskap i fält. Äntligen är det över kan vi väl sammanfatta det som. 28h i skogen och militärens övningsfält. Tack vare stomin fick jag åka hem över natten och slapp i alla fall 10 kalla timmar. 
Det hela handlar om att utmana oss själva som grupp och teambuilding. Man fryser, svettas, fryser, är hungriga för mat kom inte förrän på kvällen (jag stoppade dock i mig under dagen för att hålla magen under kontroll). Med alla de delar som drar ner humöret och energin skulle vi klara av utmaningar och orimligt långa vandringar i grusvägarna. Jag som är riktigt otränad var det en utmaning med all promenering, vi gick över 2 mil (vilket inte är överdrivet mycket, men med låg energi och 4 lager kläder + packning var det fruktansvärt). 
Det tävlades om mat, tält, sovplatser och hela kitet. Så tacksam att sova hemma och kunna fylla på med ordentlig mat när jag kom hem. Duschen på kvällen var guld värd med tanke på den kylan som krupit in i kroppen.
Äntligen är det över och på måndag ska vi analysera alla händelser och beteenden så att vi faktiskt förstår vad vi har lärt oss. Kan ju konstatera att bilar är uppfunna av en anledning och jag ska aldrig bli en vandrare. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress