Matilda Ahdrian

Hallands sjukhus
Har gjort mitt premiärbesök på sjukhuset här i Halmstad. Är så tacksam för min kontakt i Göteborg, har valt att stanna kvar där. En sköterska som faktiskt bryr sig och finns till i alla lägen, hittar man inte överallt. Har senaste veckan haft ett slags sår bredvid stomin som gör att plattan lossnar. Genom mailkontakt (!) men min sköterska i Göteborg pratade hon med stomisköterskorna här i Halmstad för att hon tyckte det behövde tittas till. TACK för den servicen. 
Så mitt första besök är gjort, väldigt skönt att få tid idag efter en traumatisk natt med plattan. Han hade dock inte sett något riktigt som det här så hur det ska lösas är fortfarande ett mysterium. Har fått extra skyddsringar att pröva under helgen så ska jag tillbaka på måndag igen!
 
Anonym

Hej Matilda! Bor precis som du i Halmstad och är ileostomiopererad sedan 16 år tillbaka. Var på mitt första besök hos Simon för ett par veckor sedan för ett liknande problem och fick prover på sensura mio's konvexa påse som har gjort underverk för mig. En tanke bara om huden behöver en chans att läka. Hoppas det löser sig! Hälsningar Maria

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress